I den moderna världen blir digitala kampanjer och marknadsföringsstrategier allt vanligare. Från riktade e-postmeddelanden till sporadiska popup-sidor på webbsidan, översvämmas den digitala världen av olika sätt att få dig att notera ett varumärke eller en produkt.

En undersökning genomförd av CMO-rådet* betonade emellertid att 63% av människorna skulle svara mer positivt på en social medieannons om den dykt upp på en mer traditionell reklamkanal, såsom tryck eller e-post. Detta fick CMO att undra över varför tryckt marknadsföring sticker ut i en sådan digital värld.

Vi blir allt mer mättade av digital marknadsföring och den blir en större irritation. I en studie av 2000 volontärer av CMO-rådet fann de att 40% hade installerat program för annonsblockering på sina enheter, och ytterligare 14% planerade att installera en annonsblockerare inom en snar framtid.

I vanlig ordning är det alltså ofta att – köper billigt, köper dyrt

Läs mer om detta här: https://lovepaper.org/print-marketing-in-a-digital-world

*) CMO-rådet grundades 2001 och fungerar som nätverk för seniora reklambyråer. Det är det enda globala nätverket för chefer och syftar till kunskapsutbyte på hög nivå. Tanke, ledarskap och personligt erfarenhetsutbyte. CMO-rådet erbjuder marknadsförare en möjlighet till insikter från ledande marknadsförare och bygga ett nätverk.

Tills nästa Paper Mess – Må väl

Måns Löfgren