Tittar vi lite mer på Mottagarmakt 2024 så är det en fortsatt trend att man vill inspireras via
brevlådan för att sedan ta sig vidare till en hemsida ”för egen maskin”
- Mottagarna tycker fortsatt att det är roligast att få reklam via sin postlåda, tätt följt av mejl
- Att ta del av priserbjudanden är även i år den absolut främsta anledningen till att ta del av reklam. 2024 har värdet dock minskat något, från 55 procent 2023 till 51 procent.
- Planera inköpen är det näst viktigaste skälet till att ta del av reklam, enligt 35 procent.
- Reklam i postlådan leder fortfarande till internet – 56 procent säger att de söker mer information på webben efter att de fått reklam i postlådan.
- Yngre och kvinnor är mer benägna att spara erbjudanden de får i postlådan.
- Äldre är mer benägna att besöka butik/företag.
Vill du också lära dig hur dina kunder vill ha det?
Ladda ner ett eget alster av Mottagarmakt 2024 här: https://www.postnord.se/foretag/foretagslosningar/affarskommunikation/mottagarmakt
Tills nästa PaperMess – må väl!
Måns Löfgren