Om jag frågar 100 personer om varför de inte vill ha reklam i brevlådan, gissar jag att 90 procent börjar med att de vill spara på miljön. Då vill jag att vi stannar till lite kring detta faktum: ” En timmes webbsurfande varje dag under ett år har större klimatpåverkan än all direktreklam ett hushåll får under samma tid.” På det lägger vi att 38,3% av målgruppen år 2023, tänker köpa den annonserade produkten eller tjänsten efter att tagit del av det fysiska utskicket i brevlådan.  

Det är en ökning jämfört med 2019 på hela 89%!

I reklamens finrum pratas det sällan om oadresserad direktreklam. Men trots det fortsätter den oadresserade direktreklamen att leverera effektivitet gång efter gång efter gång. Både i bra och dåliga tider. Och inte nog med det – resultaten av oadresserad direktreklam har dessutom förbättrats de senaste fem åren.

Varför fortsätter denna kanal att leverera värde till sina användare trots digitalisering av både mediekanaler och handel?

Ta del av sju argument på länken nedan till varför fysisk direktreklam fungerar och sifferbevis på att mediekanalen förmodligen är bästa valet för att få kunden att agera.

Källa: https://www.sdr.se/nyhetsbrev/sju-skael-och-ett-bevis-foer-att-fysisk-direktreklam-fungerar?utm_source=L&utm_campaign=59cac7d8dd-EMAIL_CAMPAIGN_2018_03_19_COPY_01&utm_medium=email&utm_term=0_6e108b95a6-59cac7d8dd-92164374#nyhet

 

Bild: SDR/RAM

Tills nästa PaperMess – må väl!

Måns Löfgren