För Jem & fix är direktreklamen en bärande del av marknadsföringen och anledningen är enkel. Det är med den lågprisbyggmarknaden bygger sitt varumärke och når ut till alla villahushåll på orter där butikerna finns.

Jem & fix har rötterna i Danmark och tog sig in på svenska bygghandelsmarknaden 2005, med ett strategiskt fokus på orter som behövde varuhus med lågpriskoncept. Marknadsföringen gick ut på att kommunicera med direktreklam till målgruppen.

– Det var med direktreklamen vi började när Jem & fix etablerade sig, vi byggde vår plattform och vårt varumärke med den. Vi var avvaktande med digital marknadsföring för det räckte länge med enbart direktreklam, säger Madeleine Malmquist som numera även går en hel del med digitala kanaler. Jem & fix har nu 67 butiker i landet, de flesta på orter där det enkelt går att köpa direktreklam som går ut till målgruppen, villahushåll

Källa: SDR  Bild: Jem & Fix

Läs mer här: https://www.sdr.se/nyhetsbrev/reklambladet-bygger-varumaerke-och-driver-foersaeljning?utm_source=L&utm_campaign=7731031149-EMAIL_CAMPAIGN_2018_03_19_COPY_01&utm_medium=email&utm_term=0_6e108b95a6-7731031149-92164374#nyhet

 

Tills nästa PaperMess – må väl!

Måns Löfgren