PostNord tar fram rapporten Mottagarmakt varje år i samarbete med Kantar Sifo. Där kartläggs hur svenska hushåll vill ta emot reklam och affärskommunikation – och hur de reagerar när de inte själva får välja hur och var de ska bli kontaktade.

Kläder leder stort

Kläder/skor, apoteksvaror och resor. Där har du topp-3 i vad som e-handlas. Resor är inte särskilt konstigt då det är näst intill det allenarådande sättet att handla resor via e-handel. Ett sätt att sticka ut skulle kunna vara en resebyrå. Apoteksvaror för att den webb-handeln marknadsförs hårt. Att bank och försäkring hamnar först på nionde plats är en smula märkligt – det var ju bankerna som lärde oss att webbhantera våra bankärenden.

Ladda ner rapporten här: https://www.postnord.se/foretag/foretagslosningar/affarskommunikation/mottagarmakt

 

Tills nästa PaperMess – må väl!

Måns Löfgren