Forskning visar nämligen att reklam bara mår bättre av att upprepas. Att upprepa och hålla fast vid samma reklamkoncept under lång tid är ett bevisat framgångskoncept. Analysen av de senaste årens 100-wattsbidrag visar detta tydligt: kampanjer som använts i mer än ett år ger betydligt större effekt än nya kampanjer.

För att något ska kunna upprepas krävs genomtänkt reklam. Vi behöver hålla fast vid ett reklamkoncept eller kommunikationstema under lång tid men samtidigt förnya hur vi berättar vår historia på detta tema över tid. Ett sätt kan vara att använda varumärkesrepresentanter som Ica-Stig, ATG-Vinnie, Comviq-Karim eller Bregott-kossorna som gör det lättare för oss att snabbt förstå vem som är avsändare.

  • Har man sett reklamen fler gånger ökar möjligheterna att komma ihåg avsändaren
  • Konsumenterna har betydligt större tålamod med samma reklamtema över tid
  • Alla på din marknad är inte i marknaden just nu

Läs hela artikeln här: https://www.sdr.se/nyhetsbrev/den-baesta-reklamen-aer-den-du-redan-sett?utm_source=L&utm_campaign=fc4bd816f0-EMAIL_CAMPAIGN_2018_03_19_COPY_01&utm_medium=email&utm_term=0_6e108b95a6-fc4bd816f0-92164374#nyhet

 

Källa: SDR

 

Tills nästa PaperMess – må väl!

Måns Löfgren