ICA Maxi Sydost består av elva butiker med gemensamma marknadsstrategier, där deras fysiska flygblad varje vecka ger ökad försäljningsvolym. Dessutom är reklambladen uppskattade – de får höga effektvärden av kunderna.
Prisökningarna driver jakt på erbjudanden
– Flygbladets erbjudanden ger en grundtrygghet, när människor riskerar att få mindre i plånboken blir det ännu mer angeläget att kunna ta del av de bästa erbjudandena, säger han. Marcus Ottosson arbetar tätt tillsammans med elva ICA Maxi-butiker. De har gått med fysiska utskick sedan många år för att nå ut med veckans kampanjer.
– Vi ser att flygbladen är en fortsatt stark inspirationskälla och något som man vänder sig till för att hitta bra priser. Inspiration kan ju vara mer än ett recept, det kan räcka med ett bra pris på lax och man tänker ”lax, det har jag inte ätit på länge”, fortsätter Marcus Ottosson.
– Flygbladen kommer även i fortsättningen att ha en viktig roll, framför allt i den omvärld som vi lever i nu. Jag tror att fler butiker kommer ta till flygblad för att det är ett tryggt och säkert sätt för kunderna att ta del av veckans bästa priser.
Läs artikeln i sin helhet här: https://www.sdr.se/nyhetsbrev/maenniska-skaerm-eller-konto-vad-betalar-du-foer?utm_source=L&utm_campaign=4ef1c7c040-EMAIL_CAMPAIGN_2018_03_19_COPY_01&utm_medium=email&utm_term=0_6e108b95a6-4ef1c7c040-92164374#nyhet
Källa: SDR
Tills nästa PaperMess – må väl!
Måns Löfgren