Vi vet att direktreklam (ODR) står sig starkt i att nå ut till många hushåll. Tänk dig då att träffa ännu fler med din kampanj – och få starkare effekter! Det handlar om att expandera räckvidden till nya höjder i en kombination av ODR och annonser i gratistidningar. ”Tack vare vår stora räckvidd, blir vi allt oftare förstavalet i storstadsregionerna,” säger Silje Ekeberg Falk som är marknadschef på Jula.

I posten kan då ligga jätteviktig information som man inte får förrän efter semestern. Ett skitupplägg helt enkelt. Då har en formidabel lösning dansat in – Kivra. En digital brevlåda för viktig post som gör att var jag än befinner mig så kommer jag åt viktig post om det bara finns internet. Nu rattar jag också ner mitt covidbevis dit när det behövs.

Det är kombinationen av oadresserad direktreklam (ODR) tillsammans med annonsering i gratistidningar, som i en färsk mätning visar väldigt goda resultat. Även om ODR i sig ger bra siffror, så blir effektvärdena i mätningar ännu tydligare; en crossmedial kampanj har otroliga synergier för försäljningen – och stärker även varumärket.

– Att komplettera med annonser i gratistidningarna är ett sätt att öka räckvidden. En positiv effekt som vi sett är att Julas varumärke har blivit starkare, vilket resulterat i att kunder i högre grad har Jula ”Top of Mind” när de ska göra inköp till olika fixarprojekt. På så sätt ger annonseringen inte bara resultat för våra pågående kampanjer utan stärker även varumärket Jula i längden, säger företagets marknadschef Silje Ekeberg Falk.

Läs mer här: https://www.sdr.se/nyhetsbrev/kombinationen-som-ger-oeverlaegset-resultat?utm_source=L&utm_campaign=112a53fca7-EMAIL_CAMPAIGN_2018_03_19_COPY_01&utm_medium=email&utm_term=0_6e108b95a6-112a53fca7-92164374#nyhet

Tills nästa PaperMess – må väl!

Måns Löfgren