De flesta av oss har fått vänta på service på en restaurang, till följd av att vi valt att besöka restaurangen då många andra gjort det samma. Detta kan vi som besökare OCH restaurangens personal hantera olika bra. Då är detta en listig lösning från restaurangledningen.
Det finns saker att hantera i inledningen av ett restaurangbesök. Tex. valet av mat man tänker sig inta. Till de behöver man en meny. Jag älskar att sitta i vårt paradis och kika i en fysisk meny och komma fram till vad det skall bli på tallriken – gärna med något lite gott i ett glas.
Nu händer det alltså att både glaset och menyn kan låta vänta på sig. Då finns det en QR-kod på servetthållaren. Den scannas med telefonen och då landar menyn digitalt däri.
I väntan på glaset, menyn och personalen – kan vi, i godan ro förarbeta lite – digitalt.
Detta mina vänner, det är ren och skär magi när digital och analog värld hjälps åt.
¡Saludo!
Tills nästa PaperMess – må väl!
Måns Löfgren