”Fler än en gång har jag hört marknadschefer säga att de bara jobbar digitalt. Något som får mig att dra öronen åt mig. I några få fall är det möjligt att bara jobba digitalt, men i de allra flesta är det som alltid en blandning av kanaler som ger störst effekt. Olika mediekanaler gör olika jobb, så enkelt är det. Digitalt ger fantastiska möjligheter, men gör nästan aldrig hela jobbet.”

 

Läs hela PeO Axelssons artikel (Länken längst ner) som belyser just det faktum som hela PaperMess bygger på – att analogt och digitalt behöver mötas i de flesta fall.

PeO Axelsson driver Marknadscheferna med nästan 5.000 medlemmar. Artikeln ligger ”öppet” på Marknadschefernas artikelbibliotek. Jag tycker att det är en bra grej att gå med i Marknadscheferna om du är intresserad av marknadsföring. Kommer mycket bra därifrån. Se mer på http://marknadscheferna.hemsida24.se

Tills nästa Paper Mess – Må väl

Måns Löfgren 

Källa: https://marknadsbiblioteket.se/vi-jobbar-bara-digitalt-jaha-varfor-da