Direktreklamen är viktig för att stärka observation och engagemang och vi ser i RAM-mätningarna att vi får action. Direktreklamen är riktigt bra på att driva försäljning oavsett online eller i butik, säger Glenda Marevind, marknadschef på Intersport.
Vi vet att nästan alla kunder som handlar i butik startar kundresan på nätet, säger Glenda Marevind. Livslängden för direktreklamen gör att man påminns om Intersport flera gånger. Man kanske har sett oss i andra kanaler, men här blir engagemanget starkare och man kan skapa köpintresse under en längre tid. Direktreklamen ger möjlighet att nå fler konsumenter och påminna om Intersport, fortsätter Glenda Marevind.
Den senaste mätningen från Research and Analysis of Media (RAM), gjord i mars 2024, visar att 8 av 10 uppskattar inspiration och tips som direktreklamen ger. Att Intersport sedan finns synlig på konsumentens köksbord under en längre tid än någon annan mediekanal stärker strategin med direktreklam.
Bild: SDR/Intersport
Tills nästa PaperMess – må väl!
Måns Löfgren