Ökade räntor, inflation, stigande livsmedelspriser och en osäker omvärld skapar oro och – jakt på extrapriser, kuponger och bra deals. Var gör vi det?

När människor får mindre i plånboken och letar efter de lägsta priserna gäller det att satsa på de mediekanaler som ständigt är närvarande och tydligt lyfter fram erbjudanden. Underlätta för konsumenten att komma ihåg och välja din butik när köptillfället uppstår genom att annonsera i direktreklam. Det är ett bevisat bra och kostnadseffektivt sätt att stimulera till handling och utlösa köp.

Läs mer här: https://www.sdr.se/nyhetsbrev/direktreklam-lyfter-dagligvarubranschen?utm_source=L&utm_campaign=3e1947e48d-EMAIL_CAMPAIGN_2018_03_19_COPY_01&utm_medium=email&utm_term=0_6e108b95a6-3e1947e48d-92164374#nyhet

 

Tills nästa PaperMess – må väl!

Måns Löfgren