Direktreklam når ännu bredare än bara digitala kampanjer. E-handlare ska inte underskatta betydelsen av att även kommunicera med målgrupper genom någonting fysiskt, menar Frida Ekholm som är Head of E-commerce and Brand på Jollyroom.

Från undersökningen som Research and Analysis of Media (RAM) gjorde i maj 2023 uppger över hälften (51 procent) att de läste trycksaken från Jollyroom noggrant och 45 procent besökte sajten. I samma spann finns värdena för de som kan tänka sig rekommendera eller diskutera utskicket. De får dessutom riktigt höga actionvärden och omkring hälften uppger att de sparar trycksaken.

https://www.sdr.se/nyhetsbrev/direktreklam-naar-bredare-aen-digitala-kampanjer?utm_source=L&utm_campaign=50f22c65f5-EMAIL_CAMPAIGN_2018_03_19_COPY_01&utm_medium=email&utm_term=0_6e108b95a6-50f22c65f5-92164374#nyhet

Källa: Svensk Direktreklam

 

Tills nästa PaperMess – må väl!

Måns Löfgren