I och med våra smartphones, tv-rutiner och allt annat brus så ”utsätts” vi för en mycket stor mängd information varje dag. Givetvis så måste vi mer eller mindre medvetet, sortera i allt detta. Vi har sett i undersökningen ”Behind the mind” att det handlar om flera olika saker som gör att budskap fastnar.
Att ge en gåva skapar lojalitetsband. Får jag något av dig så är sannolikheten stor att jag kommer att vilja ge dig något tillbaka. Order, beställning och affärer till exempel.
Här kan presentreklam – eller produktmedia som det ibland kallas – komma väl till pass. En produkt som får varaktig nytta och därmed påminner om gåvotillfället och varumärket i kombination är ett anteckningsblock. Ett smidigt litet anteckningsblock och en penna har man alltid nytta av – det slängs oftast inte förrän det är uttjänt. Omslagens insidor kan dessutom förmedla fördjupad information som tas in i en liten paus i arbetet. En helt analog sak alltså
Tills nästa Paper Mess – Må väl
Måns Löfgren