… samman digital information med analog varuhantering
Decathlon är världens största sportvaruförsäljare och arbetar hårt för att växa ytterligare i Sverige. Just nu finns fyra butiker i Stockholm och Uppsala, och fokus är på den breda,
fritidsintresserade allmänheten.
Decathlon Sveriges returhantering sker direkt i Sverige. ”Våra kunder ska få en återbetalning så snabbt det bara går när de valt att göra en retur.
De ska inte behöva vänta en vecka på att varan ska transporteras ner till Tyskland, säger Pontus Björnström.
Han upptäckte dock att hanteringen av returer var tidskrävande och enformig. ” Vi jobbade med Excel-filer, skapade retursedlar manuellt, mejlade, postade. Det var
stort tidsspill på en onödig och tråkig uppgift. Det var inte hållbart.
Källa: PULS Nr4-22
Läs hela här: https://issuu.com/manslofgren/docs/puls-nr-4_2022
Tills nästa PaperMess – må väl!
Måns Löfgren