En hel del av det som är digitalt trycks i allt större utsträckning – ofta med motiveringen att man vill göra saker bestående. Kanske är det just därför svenskarna fortfarande gillar det tryckta – man vet att det tryckta består och är ”på riktigt”.

Var tredje svensk litar mer på det tryckta än det digitala – ännu fler i åldersgruppen 18-35 år. Bloggar ses inte alls som tillförlitliga och de som litar minst på bloggar är de yngsta. Svenskarna väljer tryckt för lärande och koncentration – 80 procent vill ha tryckt när de ska koncentrera sig. Vi vill ha fler magasin som är skräddarsydda för våra intressen och man upplever att det råder brist på magasin som är utformade för just mig. Det gäller främst de yngsta. Att läsa magasin är en form av njutning som inte internet kan ge.

 

Tills nästa Paper Mess – Må väl

Måns Löfgren 

Källa: Tidningen Power of print

Länk: https://issuu.com/home/published/l8borvnjdqkwwxbd8wlq