Sammanfattning: Covid-19 förändrade spelplanen helt för marknadsförare och utmanade de befintliga reglerna om kundrelationer och att bygga varumärken. Efter ett år finns det ingen väg tillbaka till det gamla normala. Här är 10 nya marknadsföringssanningar som avslöjar sammanflätningen av strategier, verksamheter och tekniker som krävs för att driva tillväxt i en post-Covid-19-värld.

Man kan säkert säga att 2020 var ett år utan dess like och att 2021 definitivt inte kommer att återgå till det gamla normala. Så, när marknadsförare funderar på att bygga varumärken nu och framåt, vad ska vi ta bort från pandemin? Vad kan vi göra för att hjälpa företag att växa snabbare? Och hur omdefinieras marknadsföring i en ålder av Covid-19?

Att ställa och svara på dessa frågor är avgörande för marknadsföringsframgång under de kommande månaderna och åren. Under de senaste månaderna har jag jämfört vad jag har lärt mig från två decennier som arbetat inom media och marknadsföring, med vad vi alla har lärt oss under detta år av episka förändringar. I synnerhet har jag identifierat 10 sätt på vilka pandemin utmanade kritiska sanningar om marknadsföring och gav oss en ny uppsättning regler för framtiden.

Läs artikeln i sin helhet här som är på engelska: https://hbr.org/2021/03/10-truths-about-marketing-after-the-pandemic?ab=at_art_art_1x4_s03

PS: Du kan behöva regga ett fri-konto men artiklarna där är mycket bra.

Tills nästa PaperMess – må väl!

Måns Löfgren