Biltema har några händelserika år framför sig: 16 nya varuhus byggs just nu i Norden, varav åtta i Sverige. Dessutom uppförs ett helt nytt centrallager i Halmstad.
DR är väldigt viktigt när vi ska tala om att vi är på plats, berättar Biltemas marknadschef, Johan Gerdevåg. ”Enkelt förklarat ska vi alltid vara närvarande, vi går bredare än en del av våra kollegor i branschen. De kanske riktar in sig på vissa postnummer men vi lägger en bombmatta med både ODR och ADR. Det viktiga med ODR är att vi alltid finns närvarande, hela året runt. Oavsett hur stor kampanj vi gör vid butiksöppning så är det under de kommande åren som vi hamrar in att vi finns på plats. Det ger oss chansen att berätta om bredden på hela vårt sortiment över tid, vi stressar inte fram det.”
Tur, väder & vind
Det finns ett par parametrar som är oundvikliga att ta hänsyn till, fortsätter Johan: väder och vind, och när folk får pengar. När det gäller väder och tajming ska du ha skicklighet och en hel del tur, det är helt avgörande för att du ska sätta rätt produkter i rätt kontext. Det spelar ingen roll hur bra kampanj du har om du inte träffar rätt gällande det svenska vädret.
Läs mer här: https://issuu.com/manslofgren/docs/mottagarmakt_2021
Tills nästa PaperMess – må väl!
Måns Löfgren