Välkommen tillbaka till PaperMess – hösten 2025, Nu kööör vi!
I en värld där allt är ett flöde vinner det fysiska på att kännas varaktigt. Allt fler varumärken med starka digitala följarskaror använder print för att fördjupa relationen med sina mest engagerade användare. Det tryckta formatet blir inte reklam – utan en gåva, en berättelse, ett sätt att förlänga communitykänslan bortom skärmen.
- Digitalt: Företaget har ett starkt community online (forum, Instagram, YouTube).
- Analogt: Man trycker en fysisk katalog, guide eller tidning och skickar till lojala följare – innehållet stärker communityt med berättelser, kundporträtt eller produktberättelser.
- Synergi: Tryckt media skapar en känsla av premium och autenticitet i en digital värld, samtidigt som det lockar tillbaka till webben för fortsatt interaktion.
Detta har lett till mer exklusiva trycksaker, till utvald målgrupp som leder till digital information – eller för all del i motsatt riktning. Inbjudningar till events och partys, webbshopar eller kundklubbar. Det är så det har blivit och det är både sunt och kreativt.
Tills nästa PaperMess – må väl!
Måns Löfgren