Med Aftonbladets 200 sidor tjocka magasin The You Way har Sverige fått en ny trendbibel.
– Pappersmagasinet är ett komplement till våra dagliga uppdateringar på vår sajt och ska ge inspiration och ha koll på de stora trenderna från de stora modehusen, förklarar ansvarig utgivare Anna Kult.
I mars 2014 lanserade Aftonbladet theyouway.com, en modesajt som kombinerar redaktionellt innehåll med shopping. Ett år senare lanserar man sedan ett maffigt pappersmagasin. – Idén är väldigt enkel, förklarar Anna Kult. Vi ville göra ett magasin som samlade vårens och sommarens trender, som man kan ha kvar hela säsongen och som är lika aktuellt och inspirerande i maj som i februari. Resultatet är detta coffee-table-magasin där läsarna får ta del av alla stora trenderna från alla de stora modehusen och designmärkena.
De olika kanalerna har olika styrkor menar Anna, och de ska användas till det de är bäst på.
– På sajten presenterar vi varje dag rykande färska nyheter, bilder och aktuell shopping, förklarar hon. I magasinet satsar vi mer på inspiration och en överblick, något man kan gå tillbaka till och läsa flera gånger.
Tills nästa Paper Mess – Må väl
Måns Löfgren