Den här approcheringen har så många lager och man blir bara lycklig när man funderar på dem. Alla digitala företeelser slutar hos en människa. Våra digitala hjälpmedel är just hjälpmedel – men till syvende och sist skall kaffet drickas på ett café, taxin skall åkas eller glasögonen bäras för att se. Human being!
För ett tag sedan landade det en tidning i brevlådan, ihop med annan reklam. Den låg på köksbordet ett par dagar innan jag började bläddra. Avsändaren var Glasögonmagasinet. Tidningen berättade historian om hur företaget kommit till, var butikerna ligger och allt annat som man vill få fram i en företagspresenterande tidskrift. Det gjordes i intervjuform med Niklas och Martin.
Briljans
Tidningen skulle visa sig innehålla hårdvaluta. Hårdvaluta i form av korsord, Sudoku och annat pyssel för hela familjen. Världsklass.
- Vilka löser korsord? Många – men framför allt äldre.
- När sviktar synen? När man blir äldre.
Att fylla en tidning med en massa pyssel, förlänger livslängden på reklamen avsevärt. Glasögonmagasinet har dessutom givit mig som mottagare något av värde – det skapar en känsla av att vilja återgälda det. Glasögonmagasinet har byggt in alla målgrupper – hela familjen. Framför allt har man nått en rimlig nyckelmålgrupp.
Ge killarna ett guldägg direkt.
Tills nästa PaperMess – må väl!
Måns Löfgren