Tror du att oadresserad direktreklam (ODR) bara driver kunder till fysisk butik? Då behöver du läsa det här – en klassisk marknadsföringssuccé i e-handelstappning. Ett av flera bevis på att även en större aktör på webben får stort genomslag med fysiska utskick i brevlådan. Exemplet med Adlibris visar på kraftig respons med höga actionvärden och hälften av mottagarna hade eller planerade att gå in på bokhandelns sajt.

Adlibris är en av de första och största aktörerna inom e-handeln i Sverige. Sedan 1997 har man strävat efter stort utbud, snabba leveranser och bra priser på en lättnavigerad sajt.

Vi har vågat testa nya saker och vi har vågat att misslyckas, vilket jag inte tror man ska underskatta för att driva utvecklingen framåt. De senaste åren har vi jobbat otroligt hårt med att samla in de insikter och lärdomar vi har och ta kundupplevelsen till nästa nivå, förklarar Daniéla Lund som är marknadansvarig på Adlibris.

Läs mer här: https://www.sdr.se/nyhetsbrev/succ%C3%A9-naer-e-bokhandeln-anvaende-direktreklam#nyhet

Tills nästa PaperMess – må väl!

Måns Löfgren