Fredagen den 30 november 2018 så lades det första blogg-inlägget ut på PaperMess. Det är iom. detta drygt 2,5 år och 100 inlägg sedan.

Tanken är och har varit att lyfta fram goda exempel på när reklamfolk lyckats tillvarata kraften i det analoga och i kombination med det digitala, åstadkomma underverk – eller i alla fall goda resultat. Helt subjektivt skall exemplen fram i ljuset för att beväpna andra likar på korståget för fysisk reklam.

Bloggen har också hyllat tekniska, digitala innovationer.

Paper Mess är ett försök till ordlek för att slå ett slag för pappersmeddelandet men samtidigt på allra ödmjukaste sätt förhålla sig till att papper i stora mängder kan bli en röra. Alltså Paper Message och Paper mess. PaperMess alltså.

Bloggen är för dig som kanske arbetar på reklambyrå, är marknadschef eller arbetar på en inhouse-byrå, tryckeri eller annan funktion i närheten av, eller direkt med fysisk reklamproduktion. Du behöver argument och fördjupade kunskaper för att bli en bättre rådgivare eller bara tala för din vara. Bloggen är ett ymnighetshorn för dig.

Nu kör vi vidare in i framtiden.

Saludo!

Tills nästa PaperMess – må väl!

Måns Löfgren