En blogg som skall behandla det faktum att analog marknadsföring och digital marknadsföring behöver varandra och bör förenas i en vacker symbios.
Paper Mess är ett försök till ordlek för att slå ett slag för pappersmeddelandet men samtidigt på allra ödmjukaste sätt förhålla sig till att papper i stora mängder kan bli en röra.
Tanken är att lyfta fram goda exempel på när reklamfolk lyckats tillvarata kraften i det analoga och med det digitala, åstadkomma underverk – eller i alla fall goda resultat. Helt subjektivt skall exemplen fram i ljuset för att beväpna andra likar på korståget som skall motverka trycksakens död.
Bloggens syfte är att peppa och inspirera reklamfolk på byråer och marknadsavdelningar, trycksaksproducenter, säljare och grafiskt medvetna till att, lite mindre ensidigt, välja ”en enda väg” och i stället anpassa verktygen till ändamålet. Somt är, helt givet, bäst lämpat i elektronisk form av distributionsskäl, interageringsskäl och kanske mätningsskäl. Skälen för att gå analogt kan också vara hur många som helst och till dessa ställningstagande, skall bloggen underlätta med kontinuerlig fakta- och känsloleverans. Analogt kan dessutom vara i sig – i oändliga former. Skylt, trycksak, paraply, tröja eller golfboll.
Tills nästa Paper Mess – Må väl
Måns Löfgren